Saturday, March 10, 2007

Masken faller...

Vi har nå registrert at vi er tikket. Så da er det bare en ting å gjøre, masken faller...

Første mann (kvinne..) ut er Guro:
  • Har klaustroforbi.
  • Satt barnevakt - mistet ungen i elva. Har hatt en lang karriere som barnvakt. Passet på tre ville gutter en vakker kald vårdag. Pluselig lå minsten med dress og det hele og "koste seg" i Søgne elva.
  • Mange jenter drømmer om å bli frisør og flyvertinne når de er små . Jeg ville bli tjener, "Mamma og Pappas tjener". Øvde meg ofte på dem iført forkled med blyant og "gjøremål-notatbok".
  • Har hatt en stor drøm om å synge i Oslo Gospel Choir helt til jeg forstod hva gospel egentlig er.
  • Jeg har ingenting til overs for first price. Kun få produkter er godkjent, som pasta og bomullspads.
  • Har kjørt naken (var faktisk sjåfør) gjennom drive-in på Mc Donalds og bestilt eplepai. I bilen satt forøvrig fire andre nakne russejenter.
Så er det Turid sin tur:
  • Har ikkje gått i barnehage, men derimot stått i band som liten. For at far skulle sleppe å bekymre seg for kor eg blei av, gav han med ein radius på 1 meter, ei skuffe full av vatn og ein spade.
  • Dei fleste barn har brukt smokk eller tåteflaske i løpet av sine første år. Eg drog den bare litt lenger. Sutta på tommelen fram til eg var 12 år...
  • Sprøyter har eg aldri vert veldig begeistra for. Sjølv om eg svimte av då eg skulle ta blodprøve for 2 år sidan, tenkte eg det skulle gå bra å ta hull i ørene nå i jula. Men enden på historia blei at Turid låg strekk ut med beina rett til værs på golvet hos frisøren.
  • I sommar sykla eg over Vikafjellet i pøsande regn iført rosa hotpants og ei knall gul ledertrøye.
  • Eg har prøvd å krangle meg frå ein 6'ar til ein 5'ar som standpunkt-karakter i teikning. Gjekk i klasse med ei som er sjukt god til å tegne. Då det viste seg at ho kom til å få 5 som standpunktkarakter, føltes det bare heilt rart om eg skulle få 6'ar.
  • Har permanent=) Første gangen eg tok dette drastiske skrittet, såg eg ut som ein puddel i 1 måned etterpå.

21 comments:

Espen said...

Se det jah! Her kom det fram noen skjulte sider ved dere =D Likte spesielt godt den derre med hull i øre =) Det koster å være kar!
SNakes!

Anonymous said...

sjalabais folkens!! vanvitti bra blogg på dusann! dåkke æ bare skamm KUUULEE`tihi nydelige jentene!!! bibel å blogg må jo te på en baibel kållagsje!!=) hehe stemme!! ha en kanonfine dag mine kjære kompissa!! gla i dåkke!! masse K9BA frå poddien

Anonymous said...

Halla jenter! Se det, ikke verst me blogg!;) Har prøvd å kommentere før men ikke gått, så satser på at dette går! Snakkast! Dere er herlige;)

--- said...

Guro:

-Takk for klaustrofobi tipset;)

-Det med ungen i elva skjønner jeg. Tidlig krøkes. Skal de bli tøffe må du lære de opp i ung alder. Det var det de glemte å gjøre med deg...hehe

-Det er godt du har slått fra deg den tanken der, men du og Turid er jo faktisk litt tjenere for oss andre. Står i og lager middag. Dere er flinke:)

-Godt du har forstått hva gospel er. Sort gospel! Halleluja!!

-Hva er det first price har gjort mot deg som stikker så dypt? Du er bare misunnelig. Lenge leve first price!! Godt og billig.

-Nakenkjøring. Det der hadde jeg nesten hatt litt vanskelig for å tro...helt til du spiste den poteta idag. Da skjønte jeg hvor beinhard du er. åsså badinga da;)


Turid:

-Begynner å se likheter mellom deg og den geita di. Begge har stått/står i bånd. Begge spiser mye rart (nevner bl.a. smalahåve). Begge kommer fra Voss. Og begge drikker kaffe.

-Alle vet at du fortsatt sutter på tommelen. Men skal ikke si det til noen.

-Du trenger ikke lyve i bloggen din. Alle vet at de sprøytene var ei sprøyte mot herpes og ei med klamydia vaksine.

-Denne skal jeg ikke kommentere. Har sett bildet.

-Når det gjelder tegninga...er du dum!!!? Neida, faktisk utrolig storhjerta av deg:)

-Du er ikke aleine om å ha permanent. Dan Børge har det også.


Beklager litt frekke kommentarer. Bare min måte å uttrykke min kjærlighet til dere. Er egentlig glad i dere liksom:)

Orka ikke ta det på nynorsk heller, men kommer sterkt igjen.

You guys rock!!!

Anonymous said...

Martin: Hva skjer med den rosa sida di? Faggot...

Jenter: Bra dere har slengt dere på bølga, ikke bli som andre, som dauer av blogginga etter noen måneder. Respekt til de som holder på fortsatt!!!

Anonymous said...

Øy.. Blogg. Det var jo litt fancy. Jeg tror jeg har en blogg på blogspot.com også, men der skriver jeg bare om Eivind Spilling. Er forresten bare et innlegg i den. Har myspace da.. MySpace forever!! LOL! ROFLOL!! GFETE! MTFBWY! Hmm.. Dette er skikkelig FUBAR.

Sjekk ut http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Internet_slang_phrases for å finne ut hva alle geek utrykkene betyr. :)

HAND!

Anonymous said...

Hmm.. Hele linken i forrige innlegg kom ikke med. Men du kan jo bare trykke her Så kommer du dit..

Sjekk også ut min myspace side.

Beklager at jeg spam'er bloggen deres. Dere kan sende spam i posten til meg hvis dere vil.

Anonymous said...

SPAM SPAM SPAM SPAM!

Linken funket ikke nå heller. Men myspace linken funker.

Hva hadde dere til middag i dag? Jeg hadde makrell. Spiste det mens jeg så på lørdagens episode av Farmen.

Synd dere ikke kunne komme på amp5 i år, men vil gjerne booke dere til neste år. Sett av februar, mars og april.

Skal slutte å skrive i bloggen deres nå...

turidguro said...

Herlig å se så mange kommentarer!!! Martin, du Martin :) Endelig har du forstått at jeg er beinhard. Klaustroforbi skal du ikke kødde med! Når det gjelder first price står jeg på mitt!! Du må jo innrømme at smak og kvalitet ikke er det samme!? Nakenkjøringa har jeg gjort, slo meg laus i russetida :)

Atle. Hei på deg :) Så bra du har sett sida vår. Fortsett å skrive inn innlegg :) For å svare på spørsmålene dine så hadde vi raspeballer til middag i går. Meg og Turid lagde mat til noen unger :) Får prøve og komme på amp5 til neste år ja!

rockekua said...

Martin:
LENGELEVE FIRST PRICE!!!!
AMEN!
Hvis det er MEg "Dan Børge" du mener så har jeg NULL permanent... går ikke ann å like fine krøller som meg med permanent;)
(skuffende å se at du ikke er inne på bloggen min... dårlig storebror...)
Guro:
First Price biter ikke!
Og du har jo ikke prøvd halvparten av produktene engang!

rockekua said...

Forresten
MARTIN: Den rosa sia di er skikkelig HOMO!!:D

--- said...

JEG FÅR IKKE FORANDRA PÅ SIA MI!!!!!

VET IKKE ÅSSEN JEG FÅR VEKK ROSA FARGEN! VALGTE ALDRI DEN!!!

DET ER NO GALT! HOMSER KAN DERE VÆRE SJØL SKREVA OG DAN PRØYSEN!!!!

Anonymous said...

TURID!!! DIN SVIKAR!! lika svak som Gunni! jaja, bare meg igjen i anti-hull i ørene klubben vår no då :P

det var ikkje tegning, det var farge, og så va d før jul... hehe... og ganske artig å høra på (de fleste pleie jo tross alt krangla andre veien:P)

men jo, fin-fin blogg :D artig artig! eg regne med du får inn litt meira nynorsk framover ;)

Å, og såg ein kommentar lenger nede om Billy, vil bare nok ein gang si han e d galnaste, skumlaste, ondaste dyret eg har møtt! HOLD AVSTAND!!!

hihi.. klemmmms :)

Anonymous said...

Hei!

Jeg liker bloggen deres veldig godt! Første gang jeg er innpå i dag:-) Ha det bra videre! PS Turid: Skal du til Sogn i sommer?

Stian said...

Går det an å tikke folk to ganger?
JA, for jeg gjør det nå!

*TIKK TIKK*



:p

--- said...

Søgnemorr og Vossafår: GOD PÅSKE:)
Oppdater bloggen snart da;)

Øyvind said...

heisann flickor!
d e kenya-øyvind her om d rådde noken som helst tvil!
bra blogg dåkke he fått! ej syns forresten at d e bra du held på målet turid.. måkje verte vippa av pinnen der nede;) ellers forstår ej at småonga lett kan hamne i elva, å øyredobb e ekstremsport! d trur ej jenta frå ekstremsportbygda veit d meste om:)

turidguro said...

Dette her er skikkelig kjekt! At så mange tar seg tid til å skrive kommentarer til oss, blir me veldig glad for!

Karoline: koslig å høre frå "globetrottaren". Du skal se det blir meir nynorsk her etter kvart;) No er eg heime på påskeferie og bare for å ha konstantert ein ting: Billy er like ille nå som før! han saknar deg med andre ord..hehe

Helene og Øyvind: så kjekt at de har funne vegen hit! Håper det står bra til med begge to!? Har tenkt meg til sogn i sommar ja, så me snakkes nok ser skal de se=)

Martin: Skal oppdatere bloggen snart ja!=) Det er bare til å glede seg!

Ingebjørg said...

TUUUUUUUUUURID!

Sees me i påsken? Oss og billy?;)

Kult å treffa deg innpå her! kjære deg:)

Unknown said...

Heisann, Turid! Ville bare si hei og kjekt å se at du har blogg. Morsom lesning. Lykke te videre med bloggingen, begge to :)

Torill said...

Eg seie bare som Petter: Koseligt å se at du har blogg. Lige det!

Og veldig kjekt å treffa deg på Ansgarkonserten så va her i Stavern. Kanskje me treffes på IMI 18. mai?

Klem fre Torill